دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

عمل جنسی طی بارداری

آموزش جنسی : عمل جنسی طی بارداری
بارداری در انسان اندکی بیش از 9 ماه طول می کشد. آیا زن و شوهر طی این مدت می‌توانند عمل جنسی داشته باشند؟ آیا عمل جنسی به جنین آسیب نمی‌رساند؟ تا چه زمانی می‌توان با همسر باردار خود عمل جنسی داشت؟ دکتر جاناتان شر متخصص زنان و زایمان، استادیار مدرسه پزشکی سینایی نیویورک و نویسنده‌ی کتاب پیشگیری از سقط جنین، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد

بقیه در ادامه مطلب


آموزش جنسی : عمل جنسی طی بارداری

بارداری در انسان اندکی بیش از 9 ماه طول می‌کشد. آیا زن و شوهر در این مدت می‌توانند عمل جنسی داشته باشند؟ آیا عمل جنسی به جنین آسیب نمی‌رساند؟ تا چه زمانی می‌توان با همسر باردار خود عمل جنسی داشت؟ چه مدت پس از عمل سزارین می‌توان عمل جنسی را از سرگرفت؟ این پرسش‌ها برای اغلب خانم‌های باردار پیش می‌آید. دکتر جاناتان شر، متخصص زنان و زایمان، استادیار مدرسه‌ی پزشکی سینایی نیویورک و نویسنده‌ی کتاب پیشگیری از سقط جنین، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

آیا داشتن عمل جنسی در دوران بارداری به سلامت مادر یا جنین آسیب نمی‌رساند؟

داشتن عمل جنسی در یک بارداری عادی اشکال ندارد. به طور معمول، میل جنسی زن طی 12 هفته‌ی اول کاهش می‌یابد، اما شما می‌توانید از آغاز تا پایان بارداری عمل جنسی داشته باشید. با وجود این، اگر طی بارداری مشکلی مانند خونریزی یا انقباض‌های پیش از موعد رخ دهد یا اگر دهانه‌ی رحم در پایان بارداری گشاد شود، پزشک به شما سفارش می‌کند عمل جنسی نداشته باشید. بنابراین، اگر درباره‌ی عمل جنسی طی بارداری نگران هستید یا در این‌باره پرسشی دارید یا به مشکلی برخورده‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا عمل جنسی به هر حالت و به هر نحوی می‌تواند انجام شود؟

عمل جنسی به هر حالت و به هر نحوی می‌تواند انجام شود، به شرط این که خونریزی مهبلی، سابقه‌ی زایمان پیش از هنگام و گشاد شدن دهانه‌ی رحم وجود نداشته باشد (پزشک شما باید وضعیت دهانه‌ی رحمتان را پس از آزمون هفته‌ی 36 به شما بگویید، وگرنه به او یادآوری کنید). البته، در هر صورت مردان باید از داخل کردن عمیق و با فشار به مهبل خودداری کنند، زیرا ممکن است به همسرشان آسیب برساند.

چه مدت پس از عمل سزارین می‌توان عمل جنسی داشت؟

پس از عمل سزارین پزشک شما هر 4 هفته بررسی پس از زایمان را انجام می‌دهد. هر زمان که او به شما گفت مشکلی وجود ندارد، می‌توانید عمل جنسی را آغاز کنید. پس با مشورت با پزشک نگرانی‌ها را برطرف کنید و فرصت را از دست ندهید. بیاد داشته باشید که پزشک شما بهترین کارشناسی است که می‌تواند به شما پاسخ درست را بگوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد