دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی

حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی فیلم های divx در DVD player های خانگی

ارسال شده توسط Iranget Group در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ – ساعت 6:10 ب.ظ

همانطور که مطلع هستید فرمت DivX پرطرفدار ترین فرمت ویدئویی جهان به شمار می رود که دلیل آن حجم پایین فایل ها و کیفیت بالای فایل های تهیه شده با این فرمت است. همچنین شما میتوانید به راحتی بر روی این گونه فیلم ها زیرنویس های مختلف را نمایش دهید.

جهت نمایش زیرنویس بر روی فیلم های Divx شما باید فایل های زیرنویس هماهنگ با آن فیلم را از سایت های subscene و یا زیرنویس فارسی و … دانلود نموده و در پوشه آن فیلم در کنار آن قرار دهید. سپس نام فایل فیلم و زیرنویس را یکی کنید مثلا اگر نام فایل فیلم شما taken.avi است نام زیرنویس فیلم نیز باید taken.srt باشد.

سپس با نصب برنامه vobsub هنگام نمایش فیلم زیرنویس به صورت اتوماتیک بر روی فیلم نمایش داده میشود. همچنین میتوانید از برنامه قدرتمند jetaudio نیز جهت نمایش زیرنویس ها و تنظیم زمان آن ها بهره بگیرید. همچنین یکی از مزیت های Jetaudio هماهنگ سازی زیرنویس با فیلم است.

نحوه نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی

نحوه نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی

امروزه اکثر dvd پلیر های خانگی نیز از فرمت DivX پشتیبانی میکنند . همچنین قابلیت پشتیبانی از فایل های زیرنویس مختلف را نیز دارند اما بزرگترین مشکل اینجاست که برخی از این player ها زیرنویس های فارسی را نمایش نمیدهند. تنها پلیر های سامسونگ هستند که از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکنند اما باز هم بسیاری از کلمات با فونتی نامناسب و به اصطلاح خرچنگ قورباغه نمایش داده می شود.

در ادامه به شما آموزش کار با یک برنامه کاربردی را خواهیم داد که توسط آن قادرید زیرنویس های خود را با فونت ، سایز و رنگ دلخواه به خورد فایل های avi دهید تا بدون هیچ مشکلی در دی وی دی ‌پلیر های خانگی نمایش داده شوند.

برای نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی شما نیاز به یک برنامه دارید که فایل های زیرنویس را بر روی فیلم های divX بچسباند. این عمل باید بدون render مجدد فیلم انجام شود تا در سریعترین زمان ممکن عملیات به پایان رسد.

نام این برنامه AVIAddXSub می باشد که به صورت رایگان عرضه شده است.

در حقیقت این برنامه متون زیرنویس را به عکس تبدیل میکند و سپس آنها را طبق زمان بندی مشخص به فیلم می چسباند طوری که فقط در پلیر ها نمایش داده شوند. برای نمایش زیرنویس در کامپیوتر کماکان نیاز به فایل های زیرنویس در کنار فایل فیلم خود خواهید داشت.

برنامه را دانلود کنید و فایل AVIAddXSubs.exe‌ را اجرا کنید.

صفحه اصلی برنامه

صفحه اصلی برنامه

»» آموزش کار با برنامه :

1- ابتدا باید نوع Encode فایل زیرنویس را به صورت ANSI در بیاورید.

بدین منظور فایل زیرنویس را توسط برنامه Notepad باز کنید. از منوی فایل گزینه save as را انتخاب نماید و سپس با تنظیمات زیر فایل جدید را بر روی فایل قبلی ذخیره کنید.

تنظیمات برنامه نوت پد

تنظیمات برنامه نوت پد

2- در برنامه اصلی از قسمت FileNames فایل Avi مورد نظر را انتخاب کنید. توجه کنید که قبل از آن زیرنویس مربوطه را در کنار فایل avi قرار دهید و نام آن ها را یکی کنید.

3- در قسمت output مسیر خروجی و ذخیره فایل جدید را انتخاب نمایید.

4- به تب Configuration 1 بروید.

تنظیمات اصلی برنامه

تنظیمات اصلی برنامه

در این قسمت شما میتوانید تا 8 فایل زیرنویس مختلف را بر روی فیلم خود قرار دهید.

به تب SUB 1 بروید و تنظیمات این قسمت را مانند تصویر بالا قرار دهید. از قسمت فونت ، فونت دلخواه خود را انتخاب کنید و دیگر تنظیمات نظیر اندازه فونت و رنگ را نیز به دلخواه تغییر دهید.

5- بر روی دکمه Preview کلیک کنید تا پیش نمایش زیرنویس خود را مشاهده کنید. قبل از آن از قسمت Load Srt فایل زیرنویس خود را انتخاب کنید.

ایران گت

پیش نمایش زیرنویس

6-  در برنامه اصلی به تب Configuration 2 بروید و تنظیمات آن را مانند تصویر زیر قرار دهید.

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته

7- حال به تب اصلی رفته و بر روی دکمه Create DivX with Subtitles کلیک کنید تا عملیات آغاز شود. این کار چیزی در حدود 1 الی 3 دقیقه به طور خواهد انجامید.

عملیات render برنامه

عملیات render برنامه

فایل AVI و زیرنویس آن را از پوشه خروجی درون دی وی دی و یا سی دی رایت کنید و درون پلیر قرار دهید. سپس زمانی که از شما خواسته میشود تا فایل زیرنویس را انتخاب کنید گزینه نمایش فیلم بدون زیرنویس را انتخاب کنید تا فیلم شما با زیرنویس داخلی نمایش داده شود.

لذت ببرید !

پ . ن 1 : این روش در دی وی دی پلیر های سامسونگ و سونی به خوبی جواب داده است. اگر شما هم آن را امتحان کردید و جواب گرفتید نام دی وی دی پلیر خود را در قسمت نظرات وارد نمایید.

پ . ن 2 : حتی الامکان از فایل های Srt استفاده نمایید زیرا فایل های idx کمی بد قلق هستند و تغییرات زیادی نمیتوان بر روی آنها انجام داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد