دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

ابزاری جهت تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی


پسوند MKV تقریبا فرمت جدیدی برای فایل های ویدئویی محسوب می شود که قابلیت های زیادی از جمله ذخیره زیرنویس ها در خود فایل ، کیفیت بسیار بالا ، کیفیت صدا و وضوح فوق العاده و … را دارد و اکثرا برای ذخیره ویدئو های Full HD 1080p به کار می رود.

جهت تبدیل فرمت MKV به دیگر فرمت ها نظیر Avi و vob و … برنامه های زیادی وجود دارد.

اما در این مطلب قصد معرفی برنامه ای کارامد و بسیار قدرتمند جهت تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD یا همان VOB را داریم.

نام این برنامه ConvertXtoDVD می باشد و قادر است با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن فایل های MKV را به فرمت DVD قابل پخش در پلیر های خانگی تبدیل نماید.

تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی

تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی

کار با این برنامه بسیار ساده می باشد.

برنامه را اجرا کنید و توسط گزینه + سبز رنگ فایل  MKV و یا دیگر فایل هایی که توسط این برنامه پشتیبانی می شوند نظیر avi, divx, xvid, mov, flv , mpeg1, mpeg2, mpeg-, nsv, dvr-ms, tivo, ts, ifo, vob, asf, wmv realmedia, rm, rmvb, ogm, existing files from digital camcorders, TV/Sat و … را انتخاب نمایید.

»» در قسمت DVD Options میتوانید تنظیماتی نظیر نام دی دی وی ، ایجاد منو برای دی وی دی و … را اعمال نمایید.

DVD options

DVD options

مهمترین گزینه در این بخش گزینه Template now used می باشد که توسط آن میتوانید منویی زیبا برای دی وی دی خود انتخاب نمایید.

انتخاب منو برای دی وی دی

انتخاب منو برای دی وی دی

»» قسمت بعدی Titleset می باشد که در آن میتوانید تنظیماتی از قبیل ابعاد و نوع فرمت ویدئویی خروجی ، تنظیمات صدا ، عنوان و نام دی وی دی ، قرار دادن زیرنویس و … را اعمال نمایید.

Titleset

Titleset

اگر فردی آماتور هستید توصیه میکنیم تنظیمات این بخش را به حال پیش فرض رها کنید و از اعمال تغییر در آنها بپرهیزید. گزینه های پیش فرض به صورت استاندارد جهانی انتخاب شده اند.

مهمترین گزینه در این قسمت گزینه Subtitle می باشد که توسط آن میتوانید به هر تعداد زیرنویس که خواستید به فیلم خود اضافه نمایید. جهت سهولت کار زیرنویس های با پسوند Srt را انتخاب نمایید.

اضافه کردن زیرنویس به فیلم

اضافه کردن زیرنویس به فیلم

با راست کلیک کردن بر روی گزینه Subtitle و انتخاب گزینه Add subtitle میتوانید فایل زیرنویس خود را به دی وی دی اضافه نمایید. جهت دریافت زیرنویس فارسی فیلم ها میتوانید به این سایت و یا این سایت مراجعه کنید.

جهت تنظیمات subtitle نظیر فونت و رنگ آن ابتدا به منوی setting بروید و سپس گزینه Subtitles را انتخاب کنید.

تنظیمات زیرنویس

تنظیمات زیرنویس

زبان پیش فرض را فارسی انتخاب کنید و بر روی گزینه Subtitle text rendering settings کلید نمایید تا وارد بخش تنظیمات زیرنویس شوید.

تنظیمات زیرنویس فارسی

تنظیمات زیرنویس فارسی

در این قسمت میتوانید تغییراتی نظیر انتخاب فونت ، اندازه ، رنگ و محل نمایش زیرنویس را مشخص نمایید. فونت های استاندارد برای زیرنویس های فارسی فونت های هما ، یکان و ترافیک می باشد.

حال همه چیز آماده است…

با انتخاب مسیر خروجی از قسمت General در منوی Settings برنامه بر روی گزینه Convert کلیک نمایید و منتظر تمام شدن عملیات تبدیل باشید.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این برنامه رایت فیلم بر روی دی وی دی است به طوری که بعد از اتمام مراحل تبدیل از شما خواسته می شود تا یک دی وی دی خام درون رایتر خود قرار دهید تا برنامه فیلم تبدیل شده را به صورت مستقیم بر روی دی وی دی ذخیره نماید.

اگر سوالی در رابطه با این برنامه دارید میتوانید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.


»» دانلود VSO ConvertXtoDVD 4.0.9.322

»» حجم برنامه : 16 مگابایت

نظرات 1 + ارسال نظر
امین یکشنبه 10 مرداد 1389 ساعت 11:59 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد