دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

ساختمان آلت جنسی مردانه

آموزش جنسی : ساختمان آلت جنسی مردانه

ظاهر آلت جنسی مردانه از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. این تفاوت ممکن است در رنگ، شکل، اندازه و حالت پوست ختنه‌گاهی باشد. بین وزن، قد، جثه‌ی فرد و اندازه‌ی آلت ارتباطی وجود ندارد. در برخی عکس‌ها آلت تناسلی بزگتر از حالت معمول نمایش داده می‌شود. بیشتر این عکس‌ها ساختگی است و باعث نگرانی برخی افراد درباره‌ی آلت تناسلی‌شان شده است. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

بقیه در ادامه مطلب

آموزش جنسی : ساختمان آلت جنسی مردانه
آلت جنسی مردانه (Penis) از بخش کلاهک مانندی به نام حشفه (Glans) بدنه یا بخش استوانه‌ای شکل(Shaft)، بیضه‌دان و دو بیضه (Testis) تشکیل شده است. بدنه‌ی آلت از سه بافت اسفنجی نرم و استوانه‌ای درست شده است که شمار زیادی رگ خونی کوچک دارد. پایانه‌های عصبی زیادی به آلت وارد می‌شوند و آن را به تماس، فشار و دما حساس می‌سازند.

حشفه که بخشی از پوست ختنه‌گاهی آن را در بر می‌گیرد، نسبت به بدنه‌ی آلت پایانه‌های عصبی بیشتری دارد و به این دلیل به تحریک فیزیکی حساسیت بیشتری دارد. ناحیه بین حشفه و بدنه که لبه‌ی تاجی نامیده می‌شود و بخش مثلثی کوچکی که زیر آلت قرار دارد،جایی که نوار نازکی از پوست به نام بند (Frenum) به حشفه متصل است، دو ناحیه دیگر آلت‌اند که حساسیت زیادی دارند.

AWT IMAGE

دو بیضه درون بیضه‌دان قرار دارند. بیضه‌ها جای تولید سلول‌های جنسی مردانه(اسپرم‌ها) و هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) هستند. هنگام تحریک جنسی رگ‌های خونی بافت اسفنجی با خون پر می‌شوند و آلت متورم می‌شود. انبساط رگ‌های خونی طول آلت، باعث بزرگ شدن اندازه و سفت شدن آن می‌شود. تبدیل حالت آلت نرم به آلت سفت و بلند، نعوظ(Erection) نامیده می‌شود. آلت پس از تخلیه مایع منی یا پس از رفع تحریک جنسی به سرعت به حالت استراحت در می‌آید.

AWT IMAGE

هنگامی که آلت جنسی مردانه در آلت جنسی زنانه یا مهبل(Vagina) فرو می‌رود و به اصطلاح مقاربت یا نزدیکی(Intercourse) رخ می‌دهد. تماس حشفه با سطح درونی مهبل به تحریک عصب‌های آن، تهییج جنسی، اوج تحریک جنسی(Orgasm)، خروج منی(Semen) از نوک آلت و تخلیه آن به مهبل می‌انجامد. منی حاوی شمار زیادی اسپرم است. اسپرم‌ها سلول جنسی زن یعنی تخمک(Ovum) را بارور می‌کنند. به این عمل لقاح(Fertilization) می‌گویند.

اندازه مهم نیست

ظاهر آلت جنسی مردانه از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. این تفاوت ممکن است در رنگ، شکل، اندازه و حالت پوست ختنه‌گاهی باشد. بین وزن، قد، جثه‌ی فرد و اندازه‌ی آلت ارتباطی وجود ندارد. در برخی عکس‌ها آلت تناسلی بزگتر از حالت معمول نمایش داده می‌شود. بیشتر این عکس‌ها ساختگی است و باعث نگرانی برخی افراد درباره‌ی آلت تناسلی‌شان شده است.

همه مردان در هر سنی ممکن است این نگرانی را داشته باشند. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و هر آلتی با هر اندازه‌ای کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. برخی این باور غلط را در خود تقویت می‌کنند که "بزرگتر و کلفت‌تر، بهتر است" و تصور می‌کنند آلت بزرگ باعث افزایش رضایت جنسی زن می‌شود. در واقع، قطر آلت اثر ناچیزی بر رضایت جنسی زن دارد، زیرا ساختمان مهبل به گونه‌ای است که با هر قطری به خوبی سازش پیدا می‌کند.

اندازه‌ی آلت که عمق نفوذ آن را در مهبل تعیین می‌کند، اهمیت چندانی ندارد، زیرا یک سوم نخست مهبل بیشترین پایانه‌های عصبی را دارد و در تحریک جنسی زن نقش اصلی را بازی می‌کند. با وجود این، اندازه آلت ممکن است از لحاظ روانی برای زن اهمیت مثبت یا منفی داشته باشد. از این رو، برخی زن‌ها آلتی با قطر بیشتر را می‌پسندند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد