دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

ابزاری جهت تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی


پسوند MKV تقریبا فرمت جدیدی برای فایل های ویدئویی محسوب می شود که قابلیت های زیادی از جمله ذخیره زیرنویس ها در خود فایل ، کیفیت بسیار بالا ، کیفیت صدا و وضوح فوق العاده و … را دارد و اکثرا برای ذخیره ویدئو های Full HD 1080p به کار می رود.

جهت تبدیل فرمت MKV به دیگر فرمت ها نظیر Avi و vob و … برنامه های زیادی وجود دارد.

اما در این مطلب قصد معرفی برنامه ای کارامد و بسیار قدرتمند جهت تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD یا همان VOB را داریم.

نام این برنامه ConvertXtoDVD می باشد و قادر است با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن فایل های MKV را به فرمت DVD قابل پخش در پلیر های خانگی تبدیل نماید.

تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی

تبدیل فایل های MKV به فرمت DVD با زیرنویس فارسی

کار با این برنامه بسیار ساده می باشد.

برنامه را اجرا کنید و توسط گزینه + سبز رنگ فایل  MKV و یا دیگر فایل هایی که توسط این برنامه پشتیبانی می شوند نظیر avi, divx, xvid, mov, flv , mpeg1, mpeg2, mpeg-, nsv, dvr-ms, tivo, ts, ifo, vob, asf, wmv realmedia, rm, rmvb, ogm, existing files from digital camcorders, TV/Sat و … را انتخاب نمایید.

»» در قسمت DVD Options میتوانید تنظیماتی نظیر نام دی دی وی ، ایجاد منو برای دی وی دی و … را اعمال نمایید.

DVD options

DVD options

مهمترین گزینه در این بخش گزینه Template now used می باشد که توسط آن میتوانید منویی زیبا برای دی وی دی خود انتخاب نمایید.

انتخاب منو برای دی وی دی

انتخاب منو برای دی وی دی

»» قسمت بعدی Titleset می باشد که در آن میتوانید تنظیماتی از قبیل ابعاد و نوع فرمت ویدئویی خروجی ، تنظیمات صدا ، عنوان و نام دی وی دی ، قرار دادن زیرنویس و … را اعمال نمایید.

Titleset

Titleset

اگر فردی آماتور هستید توصیه میکنیم تنظیمات این بخش را به حال پیش فرض رها کنید و از اعمال تغییر در آنها بپرهیزید. گزینه های پیش فرض به صورت استاندارد جهانی انتخاب شده اند.

مهمترین گزینه در این قسمت گزینه Subtitle می باشد که توسط آن میتوانید به هر تعداد زیرنویس که خواستید به فیلم خود اضافه نمایید. جهت سهولت کار زیرنویس های با پسوند Srt را انتخاب نمایید.

اضافه کردن زیرنویس به فیلم

اضافه کردن زیرنویس به فیلم

با راست کلیک کردن بر روی گزینه Subtitle و انتخاب گزینه Add subtitle میتوانید فایل زیرنویس خود را به دی وی دی اضافه نمایید. جهت دریافت زیرنویس فارسی فیلم ها میتوانید به این سایت و یا این سایت مراجعه کنید.

جهت تنظیمات subtitle نظیر فونت و رنگ آن ابتدا به منوی setting بروید و سپس گزینه Subtitles را انتخاب کنید.

تنظیمات زیرنویس

تنظیمات زیرنویس

زبان پیش فرض را فارسی انتخاب کنید و بر روی گزینه Subtitle text rendering settings کلید نمایید تا وارد بخش تنظیمات زیرنویس شوید.

تنظیمات زیرنویس فارسی

تنظیمات زیرنویس فارسی

در این قسمت میتوانید تغییراتی نظیر انتخاب فونت ، اندازه ، رنگ و محل نمایش زیرنویس را مشخص نمایید. فونت های استاندارد برای زیرنویس های فارسی فونت های هما ، یکان و ترافیک می باشد.

حال همه چیز آماده است…

با انتخاب مسیر خروجی از قسمت General در منوی Settings برنامه بر روی گزینه Convert کلیک نمایید و منتظر تمام شدن عملیات تبدیل باشید.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این برنامه رایت فیلم بر روی دی وی دی است به طوری که بعد از اتمام مراحل تبدیل از شما خواسته می شود تا یک دی وی دی خام درون رایتر خود قرار دهید تا برنامه فیلم تبدیل شده را به صورت مستقیم بر روی دی وی دی ذخیره نماید.

اگر سوالی در رابطه با این برنامه دارید میتوانید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.


»» دانلود VSO ConvertXtoDVD 4.0.9.322

»» حجم برنامه : 16 مگابایت

سرعت اینترنت خود را به صورت دقیق تست کنید




سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است ؟

سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است ؟

آیا از سرعت دقیق خط اینترنت خود مطلع هستید ؟

از چه نوع سرویس اینترنتی استفاده میکنید ؟ آیا از خطوط پر سرعت ADSL و T1 استفاده میکنید و یا هنوز با خطوط لاک پشتی Dialup سیر میکنید ؟ در هر صورت این مطلب مخصوص کسانی است که از خطوط پر سرعت  :-D اینترنت استفاده میکنند و میخواهند سرعت دقیق خط خود را بدانند !

سرعت دقیق دریافت و ارسال اطلاعات توسط سرور های مختلف در سر تاسر دنیا.

برای این کار کافیست به سایت SPEEDTEST.NET بروید و بر روی گزینه Begin Test کلیک نمایید و منتظر شوید تا نتیجه به شما نمایش داده شود.

سرعت تبادل اطلاعات در این سایت بر حسب مگابیت بر ثانیه است. این سایت به صورت اتوماتیک کشور شما و نزدیک ترین دیتاسنتر به شما را پیدا میکند و سرعت شما را محاسبه می نماید. بهترین نقطه برای تست سرعت در ایران دوحه قطر است.

در تستی که بنده انجام دادم سرعت دانلود به 0.43 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود به 0.19 مگابیت در ثانیه رسید ( خط من ADSL 512  است )

جالب است نگاهی هم به میانگین سرعت اینترنت در دنیا بیاندازیم :

میانگین سرعت اینترنت در جهان

میانگین سرعت اینترنت در جهان

همچنین نگاهی به کشور های آسیایی:

asia-test

میانگین سرعت اینترنت در آسیا

و بالاخره میرسیم به ایران :

میانگین سرعت اینترنت در ایران

میانگین سرعت اینترنت در ایران

و حال سوال تکراری این است که اگر اینترنت ما پرسرعت است پس اینترنت کره و اروپا و آمریکا را چه بنامیم ؟

حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی

حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی فیلم های divx در DVD player های خانگی

ارسال شده توسط Iranget Group در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ – ساعت 6:10 ب.ظ

همانطور که مطلع هستید فرمت DivX پرطرفدار ترین فرمت ویدئویی جهان به شمار می رود که دلیل آن حجم پایین فایل ها و کیفیت بالای فایل های تهیه شده با این فرمت است. همچنین شما میتوانید به راحتی بر روی این گونه فیلم ها زیرنویس های مختلف را نمایش دهید.

جهت نمایش زیرنویس بر روی فیلم های Divx شما باید فایل های زیرنویس هماهنگ با آن فیلم را از سایت های subscene و یا زیرنویس فارسی و … دانلود نموده و در پوشه آن فیلم در کنار آن قرار دهید. سپس نام فایل فیلم و زیرنویس را یکی کنید مثلا اگر نام فایل فیلم شما taken.avi است نام زیرنویس فیلم نیز باید taken.srt باشد.

سپس با نصب برنامه vobsub هنگام نمایش فیلم زیرنویس به صورت اتوماتیک بر روی فیلم نمایش داده میشود. همچنین میتوانید از برنامه قدرتمند jetaudio نیز جهت نمایش زیرنویس ها و تنظیم زمان آن ها بهره بگیرید. همچنین یکی از مزیت های Jetaudio هماهنگ سازی زیرنویس با فیلم است.

نحوه نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی

نحوه نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی

امروزه اکثر dvd پلیر های خانگی نیز از فرمت DivX پشتیبانی میکنند . همچنین قابلیت پشتیبانی از فایل های زیرنویس مختلف را نیز دارند اما بزرگترین مشکل اینجاست که برخی از این player ها زیرنویس های فارسی را نمایش نمیدهند. تنها پلیر های سامسونگ هستند که از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکنند اما باز هم بسیاری از کلمات با فونتی نامناسب و به اصطلاح خرچنگ قورباغه نمایش داده می شود.

در ادامه به شما آموزش کار با یک برنامه کاربردی را خواهیم داد که توسط آن قادرید زیرنویس های خود را با فونت ، سایز و رنگ دلخواه به خورد فایل های avi دهید تا بدون هیچ مشکلی در دی وی دی ‌پلیر های خانگی نمایش داده شوند.

برای نمایش زیرنویس فارسی در پلیر های خانگی شما نیاز به یک برنامه دارید که فایل های زیرنویس را بر روی فیلم های divX بچسباند. این عمل باید بدون render مجدد فیلم انجام شود تا در سریعترین زمان ممکن عملیات به پایان رسد.

نام این برنامه AVIAddXSub می باشد که به صورت رایگان عرضه شده است.

در حقیقت این برنامه متون زیرنویس را به عکس تبدیل میکند و سپس آنها را طبق زمان بندی مشخص به فیلم می چسباند طوری که فقط در پلیر ها نمایش داده شوند. برای نمایش زیرنویس در کامپیوتر کماکان نیاز به فایل های زیرنویس در کنار فایل فیلم خود خواهید داشت.

برنامه را دانلود کنید و فایل AVIAddXSubs.exe‌ را اجرا کنید.

صفحه اصلی برنامه

صفحه اصلی برنامه

»» آموزش کار با برنامه :

1- ابتدا باید نوع Encode فایل زیرنویس را به صورت ANSI در بیاورید.

بدین منظور فایل زیرنویس را توسط برنامه Notepad باز کنید. از منوی فایل گزینه save as را انتخاب نماید و سپس با تنظیمات زیر فایل جدید را بر روی فایل قبلی ذخیره کنید.

تنظیمات برنامه نوت پد

تنظیمات برنامه نوت پد

2- در برنامه اصلی از قسمت FileNames فایل Avi مورد نظر را انتخاب کنید. توجه کنید که قبل از آن زیرنویس مربوطه را در کنار فایل avi قرار دهید و نام آن ها را یکی کنید.

3- در قسمت output مسیر خروجی و ذخیره فایل جدید را انتخاب نمایید.

4- به تب Configuration 1 بروید.

تنظیمات اصلی برنامه

تنظیمات اصلی برنامه

در این قسمت شما میتوانید تا 8 فایل زیرنویس مختلف را بر روی فیلم خود قرار دهید.

به تب SUB 1 بروید و تنظیمات این قسمت را مانند تصویر بالا قرار دهید. از قسمت فونت ، فونت دلخواه خود را انتخاب کنید و دیگر تنظیمات نظیر اندازه فونت و رنگ را نیز به دلخواه تغییر دهید.

5- بر روی دکمه Preview کلیک کنید تا پیش نمایش زیرنویس خود را مشاهده کنید. قبل از آن از قسمت Load Srt فایل زیرنویس خود را انتخاب کنید.

ایران گت

پیش نمایش زیرنویس

6-  در برنامه اصلی به تب Configuration 2 بروید و تنظیمات آن را مانند تصویر زیر قرار دهید.

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته

7- حال به تب اصلی رفته و بر روی دکمه Create DivX with Subtitles کلیک کنید تا عملیات آغاز شود. این کار چیزی در حدود 1 الی 3 دقیقه به طور خواهد انجامید.

عملیات render برنامه

عملیات render برنامه

فایل AVI و زیرنویس آن را از پوشه خروجی درون دی وی دی و یا سی دی رایت کنید و درون پلیر قرار دهید. سپس زمانی که از شما خواسته میشود تا فایل زیرنویس را انتخاب کنید گزینه نمایش فیلم بدون زیرنویس را انتخاب کنید تا فیلم شما با زیرنویس داخلی نمایش داده شود.

لذت ببرید !

پ . ن 1 : این روش در دی وی دی پلیر های سامسونگ و سونی به خوبی جواب داده است. اگر شما هم آن را امتحان کردید و جواب گرفتید نام دی وی دی پلیر خود را در قسمت نظرات وارد نمایید.

پ . ن 2 : حتی الامکان از فایل های Srt استفاده نمایید زیرا فایل های idx کمی بد قلق هستند و تغییرات زیادی نمیتوان بر روی آنها انجام داد.

مشاهده فیلمها با زیرنویس فارسی

پیش 
فرض مشاهده فیلمها با زیرنویس فارسی در DVDPlayer خانگی توسط برنامه Avisub


مشاهده فیلمها با زیرنویس فارسی در DVDPlayer خانگی توسط برنامه Avisub با قابلیت اضافه کردن 3 زیرنویس در 5 کمتر از دقیقه



دانلود برنامه


آموزش برنامه :

این تصویر تغییر اندازه داده شده است.برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 773x739 میباشد


1: لود کردن فایلهای تصویری avi در برنامه

2: لود کردن فایلهای زیرنویس با فرمتهای srt , txt , idx/sub

3: انتخاب فونت = ترجیحاً Traffic

4: سبک فونت = اگر گزینه Default پاسخگو نبود گزینه های Arabic و یا ANSI رو انتخاب کنید .

5 : انتخاب زبان زیرنویس = Persian

6: استایل فونت = ترجیحاً Normal

7: اندازه فونت = ترجیحاً 22

8: بالا و پائین بردن زیرنویس

9: تغییر فاصله خطهای زیرنویسها

10: رنگ فونت = ترجیحاً زرد

11: رنگ خط دور نویس جهت واضحتر دیدن = ترجیحاً مشکی

12: اندازه خط دور زیرنویس = ترجیحاً 3


برای اضافه کردن بیش از یک زیرنویس میتوان تبهای 3وSubtitle 2 را انتخاب کرد و تغییرات را بصورت دلخواه انجام داد.

توجه داشته باید که فیلم ساخته شده توسط این برنامه که با فرمت DivX میباشد در Dvdplayer خانگی قابلیت Subtitle On,Off دارد .

و در آخر پس از اعمال تغییرات جهت ساختن فایل با پسوند Divx شامل زیرنویس در کنار فایل اصلی و اجرای آن توسط برنامه DivX Player v6.2.8 بر روی دکمه Generate Subbed Avi که در تصویر بالا گزینه شماره 13 میباشد کلیک میکنیم .

توجه داشته باشید که این برنامه با زیرنویسهای با پسوند SRT هیچگونه مشکلی ندارد ، امّا با زیرنویسهای با پسوند idx/subb زیاد سازگار نیست و با پیغام خطای ذیل مواجه میشویم .

"seems that divxmux cannot handle this avi... sorry"

بنابراین اگر تیم محترم ترجمه عنایت بفرمایند و زیرنویسهارو به فرمت idx/subb تبدیل نکنند ما هیچگونه مشکلی با زیرنویس دار کردن فیلمها نداریم .


ضمناً جهت زیرنویس دار کردن فیلمها با پسوند idx/sub نمیتوان تغییرات بالا را اعمال نمود و بعد از انجام مراحل 1 و2 باید گزینه 13 یعنی Generate Subbed Avi رو کلیک کنیم وگرنه با پیغام خطای ذیل مواجه میشویم .

Access Violation at address 004F9A03 in module `avisub22.exe` Read of address 00000004

قابل توجه میباشد که تمامی Dvdplayerهای خانگی توانایی اجرای زیرنویس را ندارند .
.
در زیر به برخی از Dvdplayerهایی که از لحاظ توانایی پخش تست شده اند اشاره خواهم کرد .موفق باشید .
Payman-m آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

پیش فرض آموزش تنظیمات بایوس سیستم BIOS Setup

در این بخش که فقط با کیبورد قابل تنظیم است میتوانید تنظیمات بسیار زیادی انجام دهید که به مهمترین آنها اشاره می شود . Bios مخفف کلمه Base Input Output System میباشد و شامل امکاناتی جهت تنظیم و پیکربندی تنظیمات و امکانات سیستم میباشد .
تنظیمات بایوس یا سیماس Cmos در آی سی موسوم به آی سی سیماس بر روی مادِربورد ذخیره می شود .
هنگامی که کامپیوتر خاموش است ، باطری تعبیه شده بر روی مادِر بورد تنظیمات ذخیره شده را نگهداری می کند . علاوه بر تنظیمات ، ساعت و تاریخ نیز اطلاعات آی¬سیِ سیماس است که توسط این باطری محافظت می شود
برای ورود به بخش تنظیمات بایوس بایستی هنگامی که کامپیوتر را روشن می کنیم دکمه های Delete ویا در بعضی سیستمها Ctl+F۱ و یا F۱۲ را بزنیم .( بستگی به نوع مادِربورد دارد ) .
در این بخش که فقط با کیبورد قابل تنظیم است میتوانید تنظیمات بسیار زیادی انجام دهید که به مهمترین آنها اشاره می شود .    
برای خواندن مطالب به ادامه بروید...
ادامه مطلب ...

چگونه از زیرنویس ها استفاده کنیم


برای استفاده از زیرنویس ها باید نام زیرنویس را با فیلم یکی کنید.توجه کنید نباید فرمت srt/sub/idx زیرنویس رو حذف کنید .یعنی اگر اسم فیلم من این باشه

dameg.avi

اسم زیرنویس من باید این باشه

dameg.srt

تذکر

برخی پلیر ها قادر به نمایش زیرنویس فارسی فیلم نیستند اما شما با در یافت یک از نسخه ها ی kmplayer یا K-Lite Codec Pack که در بخش مولتی مدیا وبلاگ قرار دارند میتوانید این مشکل ار حل کنید.

راه دیگه ای هم برای نمایش زیرنویس در فیلم ها هست . بگردید تو تنظیمات پلیرتون و دنبال بخش subtitle بگردید.بعد در این بخش دنبال open subtitle یا load subtitle بگردید .همین .

امید وارم تا آخر امر از دیدن فیلم لذت ببرید

هماهنگ کردن زیرنویس با فلیم


مشکل بزرگ در زیرنویس ها که حال آدم رو میگیره هماهنگ نبودن زیرنویس هاست که در این جا به حل این مشکل میپردازیم.

دو نوع مشکل برای زیر نویس هاست.

1-مقداری از اول فیلم شما کات شده و زیر نویس عقب تر ازصدا میاد.

2-زیرنویس گاهی جلو و گاهی عقب

راه حل:

 

اگر از kmplayer یا jetaudio یا ... استفاده میکنید و تا حالا نمی دونستید که نکانی برای حل مشکل زیرنویس داره حالا میگم بدونید.

kmplayer:

کلید های میانبر برای جلوعقب کشیدن:

نیم ثانیه به جلو =     [

نیم ثانیه به عقب=     ]

5 ثانیه به جلو=        sift+[

5 ثانیه به عقب=              sift+]


 

jetaudio:

بر روی صفحه نمایش فیلم کلیک سمت راست کنید/configure subtitle optins <-- timing سپس هر مقدار که میخواهید به جبو یا عقب بروید در دو فید خوالی به صورت یکسان وارد کنید.سپس aplly را بزنید.