دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

فلش انواع گوشی

نحوه فلاش کردن و انتخاب فایل های فلش انواع گوشی



Flash کردن در واقع دوباره ریختن نرم افزار گوشی به آی سی حافظه آن می باشد. این نرم افزار شامل منو ها ، تصویر ها،نرم افزار اصلی و ... می باشد.
برای گوشی های مختلف باکس های نرم افزاری مختلفی وجد دارند که شامل یک Loader نرم افزاری، یک واسطه سخت افزاری و کابل های آن می باشد که به کمک واسطه سخت افزاری (باکس سخت افزاری) می توان اطلاعات را به گوشی منتقل کرد.
فایل هایی که به گوشی انتقال پیدا می کنند معمولا نرم افزار اصلی (سیستم عامل)، فایل زبان، فایل منو ها ، فایل آنتن و ... می باشد که بنا به برند و مدل گوشی تعداد فایل های مورد نیاز، مشخص می شود.
در گوشی های مختلف حالت های متفاوتی برای Flash کردن وجود دارد که می توان از آن ها تشخیص داد که گوشی نیاز به Flash شدن دارد.
علاوه بر مشکلاتی که ممکن است برای گوشی پیش بیاید تا آن را Flash کرد، برای تغییر زبان و یا به روز رسانی گوشی نیز می توان از باکس های نرم افزاری استفاده کرد. از جمله مشکلاتی که برای گوشی ممکن است پیش بیاید و می توان آن را با Flash کردن حل کرد، قفل کارخانه ای و سیستمی ،عدم روشن شدن گوشی در شرایط خاص، عدم آنتن دهی،ویروسی شدن گوشی، کند شدن سرعت گوشی و... می باشد.

انواع باکس ها
JAF :
برای گوشی های نوکیا سری BB5 , DCT-4 , DCT-L , DCT-3
SETOOLS :
برای گوشی های سونی اریکسون
Universal :
برای گوشی های نوکیا BB5 , DCT-4 , DCT-3 ، سونی اریکسون ، LG ، زیمنس
Smart moto :
برای گوشی های موتورولا
MT:
برای گوشی های نوکیا سری WD2 , BB5 , DCT-4

فایل های مورد نیاز :

JAF:
از جمله باکس هایی است که هم از طریق واسط سخت افزاری و هم از طریق کابل USB می توان گوشی را flash کرد . بیشتر گوشی ها نیاز به MCU و PPM دارند . برخی به بسته CMT و گوشی های جدید ( سری BB5 ) نیاز به فایل های ADSP , APE user disk , APE VARIANT نیاز دارند .
در این باکس شما می توانید گوشی های نوکیا را به دو طریق دستی و اتوماتیک flash کنید ، باکس JAF یکی از قویترین باکس ها برای flash کردن گوشی های نوکیا می باشد .
باید به این نکته دقت کرد که فایل MCU ، فایل Firmware اصلی گوشی می باشد ، فایل PPM فایل زبان گوشی می باشد و فایل CNT مربوط به گالری گوشی می باشد . فایل ADSP مربوط به گوشی های دو قسمتی ( Pocket PC- Phone ) می باشد که مربوط به قسمت Pocket PC آن ها است و فایل های APE Variant و APE User disk مربوط به گوشی هایی است که دو بخشی است که دارای بخش APE و CMT می باشند و اطلاعات مربوط به بخش APE ( که بیشتر مربوط به مالتی مدیا است ) می باشد .



SETOOLS:
از جمله باکس هایی است که هم از طریق کابل USB و هم از طریق واسط سخت افزاری می توان گوشی را فلش کرد . فایل های لازم برای flash کردن در این باکس با پسوند SSW در فایل زبان و فایل اصلی سیستم عامل می باشند که برای flash کردن یک گوشی باید هر دو فایل موجود باشد . از طرف دیگر فایلی به نام GDFS با فرمت bin یا SSW موجود است که بنا به تشخیص تعمیرکار می توان آن را نیز به روزرسانی کرد که مربوط به آنتن ، شارژ و ... می باشد .



Universal:
باکس مناسبی برای سری BB5 نوکیا که مانند باکس JAF احتیاج به فایل های PPM , MCU و برای سری BB5 فایل های ADSP , UCP و PP نیز احتیاج دارد . در این باکس انتخاب زبان از روی پنجره خود باکس امکان پذیر است .
این باکس همان طور که گفته شد گوشی های LG را نیز flash می کند که مدل مورد نظر را انتخاب کرده و از پنجره Clear می توان ورژن نرم افزاری مربوط را انتخاب کرد و بدین طریق گوشی را flash نمود .
برای flash کردن گوشی های زیمنس در این باکس گزینه های مورد نظر ورژن نرم افزاری ، فایل flash اصلی گوشی را انتخاب می کنیم و پنجره دیگر محتویات گالری ، تم و ... را انتخاب می نماییم و این باکس این امکان را به ما می دهد که هم گوشی های زیمنس را flash کنیم و هم آن ها را Recovery کنیم .
یکی از بهترین باکس های نرم افزاری برای تغییر شماره سریال گوشی هایی که دارای مشکل آنتن دهی و یا از بین رفتن شماره سریال هستند ، باکس Universal می باشد .



Smart moto :
این باکس همان طور که گفته شد مربوط به گوشی های موتورولا می باشد و از فرمت های زیر برای flash کردن پشتیبانی می کند :
mbk , pcf , smf , smb , sbf , shx و mfw
در فرمت کردن این گوشی ها بوسیله باکس Smart moto در سه حالت می توان گوشی را فلش کرد که یکی هیچ اطلاعاتی از گوشی را پاک نمی کند و فقط نرم افزار را به روز می کند ، دیگری نرم افزار را به روز رسانی کرده و مقداری از اطلاعات را پاک می کند و نحوه سوم فلش کردن ، E2PROM را کامل پاک می کند و بدین ترتیب کل ا طلاعات ذخیره شده در گوشی پاک می شود که به ترتیب به نام های flash flex , re flash و full flash معروف می باشند که بسته به نوع مشکل گوشی باید یکی از موارد بالا انتخاب شود .



MT BOX:
باکس MT دارای امکاناتی جالب برای گوشی های نوکیا می باشد . این باکس علاوه بر اینکه تمام سری های نوکیا را flash می کند ، همچنین می توان بوسیله این باکس گوشی را فرمت دستی کرد یا به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگرداند یا بلوتوث گوشی را اگر مشکل نرم افزاری دارد درست کرد و یا حتی اطلاعات کاربر را پاک کرد .
در این باکس نیز باید سری گوشی و مدل گوشی را انتخاب کرده فایل flash و همچنین زبان مورد نظر را انتخاب کرده و گوشی را فلش نمود . از دیگر امکانات این باکس دیدن اطلاعات وارانتی گوشی نیز می باشد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد