دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

دیدنی و اپدیت هر روزه

مطالب جدید جالب و بروز حق بازدید کننده است

هک گوشی موبایل بدون استفاده از نرم افزار جانبی

هک موبایل بدون استفاده از نرم افزار جانبی


در این مقاله به آموزش روش دریافت اطلاعات موبایل دیگران بوسیله بلوتوث بدون اجازه طرف مقابل می پردازیم.
نکته : در گوشی های سامسونگ فقط می توانید فایل ها را دریافت کرده یا پاک کنید . چون از سرویس File transfer استفاده می شود.ولی با این روش، در گوشی های سونی اریکسون علاوه بر دریافت فایل می توانید به اطلاعات دفترچه تلفن طرف مقابل نیز دسترسی یابید و حتی با استفاده از موبایل طرف مقابل ، تماس برقرار کنید و بسیاری کارهای دیگر... - چون سونی اریکسون از سرویس DUN connection استفاده می کند.
برای اطلاع از سرویس های قابل دسترس وسیله ای که می خواهیم آن را هک کنیم روی اسم ابزار pair شده می رویم و گزینه Service list را انتخاب می کنیم و لیست سرویس های قابل دسترس در اختیار شما قرار می گیرد.
در سامسونگ مراحل زیر را طی کنید :
Menu > bluetooth > my devices > نام ابزار پیر شده > option گزینه > service list


نکته : این روش در تمام گوشی های موبایل از جمله گوشی های S40,S60,S60 UIQ,Java کاربرد دارد:
گوشی های java : شامل اکثر گوشی های سامسونگ( از قبیل U600,U700,D600,D900,U900) و سونی اریکسون (از قبیل k750,k810,k850) می شود.
گوشی های S40: نوکیا گوشی های مبتنی بر Java را با S40 مشخص می کند که سیستم عامل خاصی ندارند و فقط برنامه های جاوا را در کنسول جاوا اجرا می کنند (5610,5310,6230,6300,2633)
گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان یا S60 : تمام گوشی های هوشمند نوکیا از سیستم عامل سیمبیان استفاده می کنند مثل n95, n80,6630,n96 - البته به تازگی بعضی از گوشی های سامسونگ نیز به سیستم عامل سیمبیان مجهز شده اند مثل G810
گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان UIQ یا S60 UIQ: گوشی های صفحه لمسی مبتنی بر سیمبیان از این سیستم عامل ویژه استفاده می کنند (از قبیل p990,P1)



در این مقاله از دو گوشی u600 سامسونگ استفاده کردیم البته در آینده گوشی های نوکیا را نیز آموزش خواهم داد . ابتدا وارد قسمت بلوتوث می شویم و سپس my devices - در اینجا می توانید لیست گوشی هایی که با آنها pair کرده اید را ببینید.روی اسم گوشی مورد نظر رفته و سپس گزینه option را انتخاب می کنیم و بعد از آن گزینه Browse Files را انتخاب می کنیم.
حالا لیست تمام Folder هایی که در دسترس هستند نمایش داده می شود و شما می توانید اطلاعات گوشی طرف مقابل را دریافت کنید و یا حتی آنها را پاک کنید.
نکته:( در گوشی های سامسونگ) اگر گزینه secure mode طرف مقابل روشن نباشد بدون هیچ مشکلی می توانید اطلاعات مورد نیاز را از گوشی او سرقت کنید.ولی اگر این گزینه فعال باشد کارتان کمی سخت می شود چون زمانی که بخواهید فایلی را دریافت کنید به او یک پیغام می دهد که آیا اجازه می دهید که فایلی از شما دریافت کند واگر no را بزند کاری نمیتوانید انجام دهید.برای حل این مشکل اگر به گوشی طرف مقابل دسترسی دارید می توانید این گزینه را برای او غیر فعال کنید.
نکته امنیتی: اگر گوشی سامسونگ دارید حتما گزینه secure mode را فعال کنید تا پیغام های مربوط به جابجایی اطلاعات و فعال شدن دیگر سرویس های بلوتوث نشان داده شوند. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:
menu > bluetooth > secure mode > ON


pair کردن که به معنی جفت کردن می باشد برای match کردن دو ابزار بلوتوث به کار می رود تا برای مراجعات بعدی مشکلی وجود نداشته باشد.مثلا برای دریافت یا انتقال فایل به گوشی های چینی یا موتورلا باید گوشیتان را با آنها pair یا جفت کنید.همچنین گوشی هایی که با شما جفت شده اند از نظر امنیتی در سطح پایین تری قرار می گیرند.چون به هر حال شما به انها اعتماد داشته اید که با آنها pair کرده اید و به همین دلیل احتمال سرقت اطلاعتتان توسط گوشی هایی که با آنها جفت شده اید بالاتر است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد